fredag 29. oktober 2010

Shabby chic you make me sick!


I morrest hadde vi et kobbel med håndverkere som var her for å se på kjelleren.
Vi er godt i gang med utryddinga, vi har gravd hull til lysgraver, og i dag kommer en
container. Wow, it's happening! Jeg er imponert over oss, hi hi. Dette er det største 
oppussingsprosjektet vi noengang har startet.

Vanskelige avgjørelser må tas. Hvilke materialer, hvilke farger, skal vi dra dette røret her...
Og mange nye ord som er selvsagte for de som har peiling, men ikke selvsagte for meg 
grønnskolling. "Utforing" er et ord jeg har lært meg. Betydningen ligger forsåvidt i ordet, 
så det er sikkert derfor. Det er ihvertfall et ord som blir brukt mye.

Det er morsomt foreløbig. 

Det blir ikke en shabby chic kjeller dersom noen lurer på det.
For det har jeg oppi halsen.
Så til de grader.

Ikke det at det ikke kan være fint, men det bærer med seg en livsstil som jeg synes er 
kvalmende til tider. Det perfekte hvite hjemmet med barføtter barn som springer over 
hvitmalte tregulv, mens mor sitter i den hvite howardsofaen og hekler det fjortende hvite
sengeteppet som står i kontrast til de hvite spraylakkerte industrilampene som de fant
på et utsalg i Skagen i fjor sommer, der de har det lille hvite sommerhuset ved sjøen.....

Høres jeg sjalu ut? Kanskje litt. Kanskje har jeg lest for mange interiørblad og blogger der
alt tilsynelatende ser perfekt ut. Ingen lever i de hjemmene, de er altså kun til utstilling slik 
at andre kan se hvilket PERFEKT liv man lever.

Hvor er gleden? Spontaniteten? Nytelsen?
Langt nede i det hvite malingsspannet!

1 kommentar:

MyC design sa...

Så enig, så enig... :)