onsdag 9. februar 2011

Jeg elsker jobben min på Balsam. Det er så meningsfylt og godt å få lov til å hjelpe mennesker. Jeg har nå holdt på en liten måned. Har ikke enda hatt allverdens mange kunder, men kurven er stigende. De som har vært innom har alle vært veldig fornøyde, og de fleste forundret over hvilken effekt healingen har. For den er svært dyptgående og dyptvirkende.

I slutten av måneden skal jeg på et kurs i EFT (Emotional Freedom Techniques). I sin kjerne er EFT en emosjonell versjon av akupunktur der man stimulerer bestemte meridianpunkter ved å banke på de med fingertuppene. Dette retter seg mot årsaken til emosjonelle problemer (ubalanse i kroppens enregimeridianer). Siden emosjonelt stress også kan føre til smerter, sykdom og fysiske lidelser, finner man ofte at EFT også kan gi fysisk lindring. 
Man har hatt veldig god effekt av EFT i disse situasjonene:


  • Frykt relatert til prestasjoner som å snakke i forsamlinger, konsentrasjon, sport etc.
  • Fobier som frykt for høyder, fly, lukkede rom, kjøring etc.
  • Traumatiske hendelser som fysisk/psykisk mishandling, ulykker etc.
  • Forstyrrende følelser som depresjon og sinne
  • Følelser relatert til avhengige mønstre som spising og røyking
  • Følelser relatert til fysiske tilstander
 
Dette er spennende, og jeg gleder meg til å kunne tilby denne formen for behandlling på Balsam. 

Ingen kommentarer: