torsdag 29. januar 2009

doktor doktor

Vi måtte en tur til legen med Falk i dag. Av en eller annen ukjent grunn har han fullstendig legeskrekk og kan ikke vite om avtalen før like før han skal dit. Fastlegen er grei, men håpløst stressa, så derfor valgte vi heller å punge ut over sjuhundre for en time til privat lege. Men for en forskjell!! Hun tok seg god tid og forklarte alt inngående. Falk følte seg fullstendig trygg og slappet godt av. Etterpå var han lettet over å være ferdig, men har ingen motforestillinger mot å dra tilbake dit.
Synes det er så synd at de fleste leger er overarbeidet og stressa. Det er sjelden at jeg er inne hos legen min i mer en fem til ti minutter. Og jeg føler meg alltid som en av mange på et samlebånd. Han har ikke tid til å lytte til mine betraktninger, men haster for å sette en diagnose, medisinere og ferdig med det. Det er trist at det er sånn, men bra at det finnes alternativ slik at man i visse tilfeller kan velge å kjøpe seg tid og omsorg...

Ingen kommentarer: