fredag 8. februar 2008

details






Jeg liker å brodere. Bittesmå sting for hånd. Det krever tålmodighet. Selv om jeg ikke er så tålmodig med andre saker, er dette merkelig nok noe jeg kan sitte med i timesvis. Sånn er det forresten med alle små detaljerte saker. Klippe i papir, tegne intrikate, detaljerte tegninger, hekle uendelighetsprosjekt... Vel, det siste blir nok aldri fullført. Det er de små små sakene. Likte veldig godt å leke med dukkehus da jeg var lita. Små glass, små kasseroller med mat i, små klær, små tannbørster og såpestykker. Hadde en barbiebutikk også med små smykker, sko, solbriller og små handleposer. Elsket alt som var smått og detaljert. Mamma måtte sy, hekle og strikke klær til samtlige dukker. Til og med de som bodde i dukkehuset hadde garderobe... Ja, ja, her er ihvertfall et par bilder av et av broderiene mine.

2 kommentarer:

Elin Hennie sa...

Så flink du er! De er nydelige ja! Så imponerende allsidig du er!! Noe du ønsker å selge noe eller? Skal pusse opp lille pikerommet, og ser for meg at det kunne være kjempefine innslag. Elin

Frøydis sa...

Kjempekult! :D