torsdag 16. april 2009

å være tilstede





Det blomstret rundt husveggene til ma og pa. Blant annet krokus, påskeliljer og leirfivel. Deilig deilig deilig. Det er så fantastisk å se at det spirer. Det skjer jo hvert år, men det er like fasinerende hver gang. Naturen sprenger fram og det er nesten så man kjenner den kraftige energien i at alt kommer til liv igjen. Jeg merker det på meg selv at jeg trenger mindre søvn på grunn av lyset. Det er lettere å være optimistisk når man vet at en vår- og etterhvert en sommer ligger rundt hjørnet. Gutta mine står opp om morran uten surmuling og ullundertøy kan så smått erstattes med lettere bomull. Jeg kan henge bort den gråe ullkåpa jeg har bodd i hele vinteren og bruke den nye fine skinnjakka fra Zara. Livet er deilig og lett. Og nå skinner sola. Jippi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vakkert om våren